söndag 28 november 2021

Välkommen till bloggen!


Välkommen! Mitt namn är Felicia och detta är Tigger. Jag är 21 år (fyller 22 den 27 januari), studerar på deltid på Högskolan Kristianstad och älskar att vara kreativ. Jag har sedan 29 november 2021 tre bloggar:

Felicias veganska experiment

Felicias dockhus

Felicias DIY:s


Idéen till att skapa bloggen Felicias DIY:s fick jag ca 21:20 söndagen 28 november 2021. För att förklara måste vi backa till 24 november då jag började mitt research-projekt. Något som jag funderat på är vilken tidsperiod Glenside Grange ska vara i. Jag var helt enkelt tvungen att dyka ner och göra research. Efter dagar av research blev det vääääääldigt mycket information som jag samlade i två utkast till blogginlägg. Det var så mycket att det blev segt och laggade. Jag undrade vad jag skulle göra. Jag ville ha med typ allt, men då var jag rädd att inlägget DIY - dockhus skulle bli fullt. Så då tänkte jag att jag skulle kunna göra ett till inlägg, eller lägga allt i ett inlägg med ett recept och länka till det. Jag kom inte på något bra svar. 

Söndagen 28 november la jag mig runt 21:00. Jag låg bredvid Tigger som spann och låg tätt intill mig med huvudet på min arm och tassarna på mig. Och tänkte på hur jag skulle lösa det. Då kom idéen: gör en ny blogg med bara dockhus-DIY:s. Samtidigt kom idéen att också göra en blogg med bara DIY:s. Jag låg kvar och myste med Tigger men min hjärna kunde inte sluta och jag var för exalterad för att sova när jag hade sånt kul projekt! Bloggen skapades runt 21:40, satte på Married at first sight Australia säsong 5 avsnitt 4 och började.....

Men i alla fall, på den här bloggen handlar det om DIY:s! Hoppas att någon får inspiration av något jag gjort! 

/Felicia, 28 november 2021


PS: Bloggens bakgrundsbild är en bild på DIY miniatyrmat från Flickr som jag ändrat ljus, exponering, etc på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Flätad matta med lakan

S pana in denna snygga flätade matta jag gjort med lakan! 🤩🥳 Jag blev sjukt stolt! Den tog måååånga timmar att göra. Jag spenderade ca 12 ...