torsdag 2 november 2023

Halsbandsförvaring

Check it ouutt: min läckra Halsbandsförvaring! 


Så här ser det ut med halsband på:


29 augusti var jag på Röda Korset i Helsingborg för första gången. Där hittade jag dekor till ljusstake för 20 kr. Jag var intresserad för stenarna för smycken. Sen kom jag på att jag kunde göra förvaring till halsband av "ramen"! 


Så nästa gångerna jag var på second hand letade jag efter något att sätta den på, som glasflaska eller lampfot. Det tog ett tag men 18 september hittade jag ljusstake på Myrorna. 


På Biltema köpte jag guldig sprayfärg. 


Det stod att man ska använda primer innan så jag köpte det.


Överst satte jag Eiffeltorn från nyckelring jag köpte i Paris 2015. 

Jag använde: flyttlåda, ljusstake, "ramen", primer, sprayfärg, lim, Eiffeltornetdekor


Spraya ljusstake, "ramen" och Eiffeltornet med primern i tunna skikt på ca 25 cm avstånd. Jag använde en flyttlåda. Torka minst 1 dygn. Undvik direkt solljus!


Spraya ljusstake med sprayfärg i tunna skikt på ca 25 cm avstånd. Torka minst 4 dygn.


Spraya "ramen" och Eiffeltornet med sprayfärg i tunna skikt på ca 25 cm avstånd. Torka minst 2 dygn. 


Fyll hålet till ljuset med lim. Torka minst 1 dygn. Upprepa till det är helt ifyllt.


Limma på dekor. Torka minst 1 timme. Spraya ljusstake med sprayfärg i tunna skikt på ca 25 cm avstånd. Torka minst 5 dygn. Upprepa en gång. 


Limma på Eiffeltornet. Torka minst 1 timme. Spraya ljusstake med sprayfärg i tunna skikt på ca 25 cm avstånd. Torka minst 5 dygn. Upprepa en gång. 


Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Flätad matta med lakan

S pana in denna snygga flätade matta jag gjort med lakan! 🤩🥳 Jag blev sjukt stolt! Den tog måååånga timmar att göra. Jag spenderade ca 12 ...