torsdag 21 december 2023

Pärlade hörlurar

Behöver du en enkel sista-minuten-julklapp? Gör pärlade hörlurar! 


En pet peeve jag har är tvinnande hörlurar. 😒


Jag har testat Makraméhörlurar och det här var andra idéen jag hade.

Jag använde: hörlurar, pärlor, brytbladskniv, sax


Skär genom en sida med brytbladskniv. 


Trä på pärla på ett av bladen på saxen. 


Trä på pärlan på hörlurarna genom att ta en kant under tumnageln och den andra under pekfingernageln, och bredda undersidan så den först går på och sedan toppen.

OBS! Tänk på att lämna rum för hörlurarna att kunna vikas och böjas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Flätad matta med lakan

S pana in denna snygga flätade matta jag gjort med lakan! 🤩🥳 Jag blev sjukt stolt! Den tog måååånga timmar att göra. Jag spenderade ca 12 ...