onsdag 24 januari 2024

Örhängesförvaring med broderiram

Örhängesförvaring med broderiram är en briljant idé (dock inte min). Fyndade två fina spetsgardiner på Busfrö för 79 kr. Och fick broderiram på Søstrene Grene av mamma. 


Jag använder: broderiram, spetsgardin, bomullsband, spetsband, sax, linjal, lim


Klipp ut spetsgardin runt broderiram.


Skruva loss broderiram. 


Lägg spetsgardin över inre ramen.


Lägg på yttre ramen. Skruva fast. 


Klipp bort överflödet. 


Klipp 60 cm bomullsband.


Lägg mitten på bomullsbandet under skruven.


Knyt en knut. 


Knyt en knut typ i mitten.


Knyt rosett.


Klipp 28 cm spetsband.


Knyt rosett.


Limma på rosett så den täcker skruven.


Klar! Häng på örhängen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Flätad matta med lakan

S pana in denna snygga flätade matta jag gjort med lakan! 🤩🥳 Jag blev sjukt stolt! Den tog måååånga timmar att göra. Jag spenderade ca 12 ...