måndag 19 februari 2024

Decoupagead väggkrok med boksidor

Decoupagead väggkrok med boksidor är en av mina bästa DIY:s.


Decoupage definierar Online Etymology Dictionary såhär:
"decoration of a surface with an applied paper cut-out," by 1957, from French découpage, literally "the act of cutting out," from decouper "to cut out".


För många år sedan köpte jag en väggkrok från Panduro som jag målade lila. Och flera år senare fick den en makeover.

Jag använder: väggkrok, decoupagelim, boksidor från "På spaning med Bridget Jones", målarpensel, vit akrylfärg 


Jag målade med vit akrylfärg.


Riv 5 boksidor i bitar.


Pensla decoupagelim på en sida. 


Lägg på bitar, pressa.


Pensla med decoupagelim.


Pensla decoupagelim på baksidan. Tryck bak biten, pressa. Pensla på decoupagelim.


Fortsätt längs sidan.


Använd bitar med kant till hängarens kant.


Använd också bitar med kant till hjärtats "jack".


När båda sidorna är klara, pensla decoupagelim på baksidan. Lägg på bit, pressa.


Pensla på decoupagelim. 


Pensla decoupagelim på sidan och vik över biten. Pressa och pensla på decoupagelim.


Fortsätt med framsidan: pensla på decoupagelim, lägg på bit, pressa, pensla på decoupagelim. Vik kantbitarna över kanten, pressa, pensla på decoupagelim. Låt torka i 2 minuter. 


Pensla på decoupagelim på baksidan. Lägg på bit. Pensla på decoupagelim. Låt torka i 2 timmar.
Jag fick decoupagelim på metallkroken. Jag målade med akrylfärg. 


Klar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Flätad matta med lakan

S pana in denna snygga flätade matta jag gjort med lakan! 🤩🥳 Jag blev sjukt stolt! Den tog måååånga timmar att göra. Jag spenderade ca 12 ...