onsdag 15 maj 2024

Torkgalge

Torkgalge är min nyaste DIY. Vad är det? Jo, torkställning med byxgalge! 



Jag hade sparat en söndrig byxgalge och fick nu användning av den. 🎉 


Sen gjorde jag två till! 🎊

Jag utgick från videon "3#Handmade Clothes Drying Hangers making ideas#best out of waste craft ideas for home#Easy DIY" av Mana creative corner: 


Jag använder: byxgalge, knappnål, braständare, klädnypor, resårtråd, linjal, sax


Ta av klämmorna från byxgalgen.


OBS! Ha öppet fönster! Värm en knappnåls spets med braständare tills den är glödande.


Stoppa direkt knappnålen i klädnypa. Dra åt sidorna för att göra hålet större. Upprepa på andra sidan.


Upprepa med 7 till klädnypor.


Lägg klädnypor under byxgalgen.


Värm knappnål. Markera ovanför klädnypor. Gör hål med varm knappnål.


Klipp 8 st 20 cm lång resårtråd. Trä resårtråd igenom hål på klädnypor.


Trä övre änden resårtråd genom hål i byxgalge. Knyt knutar. Klipp bort överflödig resårtråd.


Fortsätt med resterande klädnypor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Flätad matta med lakan

S pana in denna snygga flätade matta jag gjort med lakan! 🤩🥳 Jag blev sjukt stolt! Den tog måååånga timmar att göra. Jag spenderade ca 12 ...