måndag 29 november 2021

Namn-adjektiv-tavla



Till Mayas födelsedag gjorde jag 
Namn-adjektiv-tavla! Maya är min mammas första Reborndocka. Hon fyllde 1 år 2 juni 2021 fastän hon är lika stor som en nyfödd baby. 



Jag har gjort en namn-adjektiv-tavla. Det är lite svårt att förklara..  Det är en fotoram med Maya och adjektiv som börjar på respektive bokstav i Maya.

Vad betyder adjektiven?
Mignonne=söt (franska)
Adorable=bedårande (engelska)
Yndig=förtjusande, söt (norska)
Anmutig=graciös, charmig (tyska)

Jag använde 10 sidor från Anne på Grönkulla.


Rita ut bokstäverna ill namnet. Storleken beror på hur stor ramen är och hur långt namnet är. Jag gjorde M, A, Y och A  5 cm höga. 


Klipp ut.


Rita bokstäverna till adejktiven. Klipp ut.


Sudda försiktigt.


Lägg papper i fotoramen. Lägg på kartong-baksid-grejen. Glaset ska inte vara i.


Lägg på bokstäverna. Limma på dem. 


Ta ut pappret. Lägg i glaset. Lägg i pappret. Lägg på kartong-baksid-grejen. Klart!



Jag gjorde också en till Anastasia, mammas andra Reborndocka.  
Adorable=bedårande (engelska)
Nydelig=söt (danska)
Aranyos=söt (ungerska)
Süss=söt (tyska)
Tore=underbar (estländska)
Aanvallig=söt (nederländska)
Söt
Imut=söt (indonesiska)
Adorinda=söt (esperanto)


Mamma blev superglad


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Flätad matta med lakan

S pana in denna snygga flätade matta jag gjort med lakan! 🤩🥳 Jag blev sjukt stolt! Den tog måååånga timmar att göra. Jag spenderade ca 12 ...