söndag 25 juni 2023

Från 4 toppar till klänning

I förmiddags blev jag klar med mitt syprojekt: en klänning av 4 toppar! I höstas fick jag massa kläder gratis. En del sålde jag och den andra behöll jag till DIY. För flera år sedan såg jag en klänning av T-shirts. 


Och i juni har jag alltså gjort en egen. Jag hade många att välja mellan och det tog ett tag. 


Till slut blev det en svart och en militärgrön crop top, en gråmelerad oversized T-shirt och ett grått linne. 


Riktigt nöjd blev jag! 


Men SÅKLART råkade jag klippa små hack när jag var 99% klar 🙄 (Det syns tack lov inte mycket då det är på den svarta delen)

Så hur gjorde jag? Jag strök alla toppar. Sen gick jag på ögonmått, känsla och min kropp för att bestämma var jag skulle klippa och hur de skulle sys ihop. Det blev många try ons.
Självklart var den tightaste högst upp och den lösaste längst ner. 


 Det här kommer jag göra igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Flätad matta med lakan

S pana in denna snygga flätade matta jag gjort med lakan! 🤩🥳 Jag blev sjukt stolt! Den tog måååånga timmar att göra. Jag spenderade ca 12 ...