söndag 16 juli 2023

Blanket hoodie till kuddfodral

Idag blev det ett syprojekt medan jag kollade på säsong 15 på "Married at First Sight USA".


Förra året fick jag blanket hoodie från Biltema av mamma. Och nu är det en mysig kudde! 😊


Lätt och kul. 👌 


Först tog jag bort fickan och klippte isär delarna. 



Framsidan la jag upp och ner med insidan uppåt. Jag la på kudden och utgick efter den. Jag vek in vänster, höger och övre kanterna. Sen la jag på baksidan med framsidan uppåt och vek in kanterna så de matchade. Fäste med knappnålar. 

Jag sydde med 1-2 cm marginal. Jag sydde inte hela vänster och höger ned. Lämnade kanske 10 cm från nederkanten. 

 

Sätt in kudden. Klippte bort överflödigt på underkanten. Vik in och fäst med knappnålar.

Sy med 1-2 marginal.


Klippte bort överflödigt.

Vik in baksidans underkant så den passar framsidans underkant. Fäst hörnen med knappnålar.


Sy med 1-2 marginal där det är öppet. Sy vid hörnen



Känn efter där flappen möter vänster respektive höger sida. 


Fäst med knappnålar. 


Sy genom flappen och framsidan vid sömnaden. Alltså, sy inte igenom framsidan och baksidan.

Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Flätad matta med lakan

S pana in denna snygga flätade matta jag gjort med lakan! 🤩🥳 Jag blev sjukt stolt! Den tog måååånga timmar att göra. Jag spenderade ca 12 ...