torsdag 20 juli 2023

Beaded teardrop hoop-örhängen

Igår gjorde jag superfina beaded teardrop hoop-örhängen! Jättenöjd! 💗


Tidigare i juli har jag sparat massa YouTube tutorials på bead earrings i spellista. Men jag hade inte sett på nån så jag improviserade.  





De passade så bra med min FIKA What else?-tröja.

Till örhängen använde jag 2 örhängeskrokar, 2 små ringöglor, metalltråd (från Dollarstore), 16 mindre och 14 större rosa facetterade glaspärlor, smyckestång, sax, linjal. 


Klipp 2 st 13 cm bitar av metalltråd. 


Trä på pärlor så det blir 2-3 cm marginal på ändarna.


Böj till en tårdroppsform. Tvinna ändarna med smyckestång.


Trä på ringögla.



Böj änden bakåt med smyckestång. Ringöglan ska vara i mitten.



Öppna ringögla med smyckestång. 


För in örhängeskrok.


Stäng ringögla med smyckestång.


Upprepa och ta da! 🤩

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Flätad matta med lakan

S pana in denna snygga flätade matta jag gjort med lakan! 🤩🥳 Jag blev sjukt stolt! Den tog måååånga timmar att göra. Jag spenderade ca 12 ...