lördag 30 mars 2024

Marmorerad vas med tekanna och nagellack

Snacka om vilket läckert projekt! 


Marmorerad vas med tekanna och nagellack är alltså min nya vas, ett upcycle DIY med tekanna från Rörstrand och nagellack. 


 

Videon säger inte det, men det är viktigt att nagellacken är "lösa", inte gamla och torkade. Jag försökte först med gamla och det gick åt skogen. 

Jag använder: plastbunke, nagellack, grillspett, kanna, toapapper, decoupagelim, pensel


Häll lätt kallt-ljummet vatten i en skål. Jag hällde typ 2 liter i en 2.5 liter bunke. Droppa i nagellack i ett virvelmönster. Håll burken nära ytan. 


Gör virvelmönster med grillspett/tandpetare.


Upprepa med två andra färger.


Tryck ner kannan. Använd grillspett/tandpetare och pressa på nagellack. 


Ta upp.


Ta upp rester med toapapper och pressa på ifall det är tomma ytor. 


Jämna ut med toapapper.


Torka helt.


Måla med decoupagelim med pensel. Torka helt.


Måla ett till lager. Torka helt. 


Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Flätad matta med lakan

S pana in denna snygga flätade matta jag gjort med lakan! 🤩🥳 Jag blev sjukt stolt! Den tog måååånga timmar att göra. Jag spenderade ca 12 ...