söndag 10 mars 2024

Decoupageade glasflaskor med boksidor

Ännu ett decoupage-projekt! 


Dessa är också gjorda med boksidor från "På spaning med Bridget Jones".


I vaserna placerade jag Boksidsrosor

Jag använder: äppelmustflaskor, sax, boksidor, decoupagelim, pensel, band, linjal, strykjärn, strykbräda, lim


Diska flaskorna.


Klipp bort metallbandet runt flaskans hals.


Riv 30 boksidor i bitar.


Pensla på decoupagelim.


Lägg på en bit. Pressa.


Pensla på decoupagelim.


Upprepa runt hela flaskan. Sluta vid mynningen.


Låt torka i minst 2 timmar. Gör ett till lager.


Klipp 40 cm band.


Stryk under kökshandduk.


Knyt rosett runt mynningen.


Lägg på en liten klick lim. Pressa fast rosett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Flätad matta med lakan

S pana in denna snygga flätade matta jag gjort med lakan! 🤩🥳 Jag blev sjukt stolt! Den tog måååånga timmar att göra. Jag spenderade ca 12 ...