söndag 21 april 2024

Glasunderlägg med strykpärlor

Glasunderlägg med strykpärlor som ser ut som citrusfrukter blev mammas födelsedagspresent! 🍋🍋‍🟩 


 

Jag tänkte bara göra citron då jag inte har så många färger strykpärlor (än). Jag ville göra fyra men det räckte inte till den sista, så det blev tre citroner och en lime.

För hur man stryker pärlplattor, följde jag tipsen i videon "Perler Bead Ironing Tips" av Perler Brand:


Jag använder: vita och gula strykpärlor, rund pärlplatta, bakplåtspapper, strykjärn, strykbräda 


Lägg en gul strykpärla i mitten. Lägg 6 vita runtom i en ring.


Lägg 6 vita strykpärlor på varsin rad om vita ringen. 


Lägg vita strykpärlor runt hela nästyttersta kanten.


Lägg vita strykpärlor som på bilden. 


Fyll resten med gula strykpärlor.


Lägg på bakplåtspapper. Stryk på mellanvärme utan ånga i ca 10 minuter. Rör cirkulära rörelser.


Vänd pärlplattan upp och ner. Knacka loss. 


Stryk igen på samma sätt.


Lägg under något tungt och platt, t.ex en hög böcker. Låt stå i 20 minuter.


Ta-da!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Flätad matta med lakan

S pana in denna snygga flätade matta jag gjort med lakan! 🤩🥳 Jag blev sjukt stolt! Den tog måååånga timmar att göra. Jag spenderade ca 12 ...