torsdag 18 april 2024

Decoupageat pennställ med toarullar

Decoupageat pennställ med toarullar är en av mina snyggaste DIY:s! 📔📖✏️


Jag hade kvar ett runt plastlock till en rund plastburk. Jag behöll locket till något projekt. Och en tid senare kom jag på den här idén. 💡 


Boksidorna är från "På spaning med Bridget Jones". 

Jag använder: 1 18 cm i dm plastlock, akrylfärg, pensel, 15 toarullar, 30 boksidor, decoupagelim 


Måla undersidan med akrylfärg. Torka helt.


Måla översidan. Torka helt. Gör minst 2 lager.


Ta bort allt toalettpapper.


Riv 30 boksidor i små bitar.


Pensla på decoupagelim på en del på toppen av en toalettpapperrulle.


Sätt på en bit. Pressa.


Pensla på decoupagelim. Pressa.


Pensla på decoupagelim på insidan av toalettpapperrullen.


Vik in. Pressa. Pensla på decoupagelim. Pressa.


Upprepa längs toppen.


Vänd toalettpapperrullen upp och ner. Upprepa.


Upprepa runtom.


Upprepa på insidan.


Låt torka i minst 2 timmar. Jag gjorde en torknings-grej med två burkar och ett grillspett över. Jag gjorde det för jag ville inte att det skulle fastna.


Placera toalettpapperrullarna i locket. 


Lägg försiktigt lim runt underkanten på en rulle i taget.


Sätt fast rullen och pressa.


Måla med lite akrylfärg där det behövs.


Fyll med olika sorters pennor etcetera.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Flätad matta med lakan

S pana in denna snygga flätade matta jag gjort med lakan! 🤩🥳 Jag blev sjukt stolt! Den tog måååånga timmar att göra. Jag spenderade ca 12 ...