söndag 14 april 2024

Telåda

Jag älskar te! Men det blir alltid många förpackningar och lite kaos. 


Så jag gjorde egen återbrukad telåda.

 
Utsidan är förvaringsväska/shoppingväska/shoppingkasse. 
Insidan är dekorpapper från Panduro. Obs! Ta inte glansigt papper då tejpen inte fastnar.

Jag använder: förvaringsväska, sax, låda, lim, tejp, synål, sytråd, smyckestång, teförpackningar


Klipp bort handtagen på kassen.


Klipp isär kassens sidor.


Limma på vänster på en sida. 


Lägg på en kassesida med marginal på båda sidorna. Pressa.


Fortsätt, limma lite i taget och pressa.


När sidan är klar, limma på sidan till höger. Fäst och pressa kanten. 


Vik en ny kassesida och limma fast. Fortsätt limma.


När sidan är klar, limma på sidan till höger. Fäst och pressa kanten. 


Fortsätt. På den sista sidan, vik in högra sidan. 


Limma. Vik in flikarna. Klipp bort överflödigt.


Limma. Vik in flikarna. Klipp bort överflödigt. Tejpa.


Sy på kanterna där det är vikta kanter. 


Sy fast flikarna på insidan.


Sy på botten. Använd smyckestång för att dra genom synålen. 


Klipp ut papper som passar i botten.


Limma fast pappret.


Klipp ut 12 st 5 cm breda bitar från teförpackningar. 


Sätt ihop två bitar som passar i lådan. Tejpa. Gör 2 till.
 

Tejpa fast så de sitter fast i botten. Stöd med något. 


Klipp ut från bitar från de 12 bitarna som passar.


Tejpa fast biten till den långa.


Upprepa.


Limma fast pappersbitar. Låt torka. Trimma sedan. 


Limma fast indelaren. Torka helt. 


Fyll telådan med tepåsar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Flätad matta med lakan

S pana in denna snygga flätade matta jag gjort med lakan! 🤩🥳 Jag blev sjukt stolt! Den tog måååånga timmar att göra. Jag spenderade ca 12 ...