lördag 22 juni 2024

Klänning av t-shirts

Idag blev jag klar med mitt senaste syprojekt: Klänning av t-shirts! 


Snygg och skön!


För flera år sedan såg jag en klänning av T-shirts på Pinterest. Det är inspirationen bakom mina två klänningar. 
Den första är en maxiklänning och den andra är en midiklänning. 

 
Med t-shirts jag köpte på Busfrö i veckan. Grå t-shirt, L, röd t-shirt, L, och svart t-shirt, XL. 



Tigger godkände den! 😻


Förra året gjorde jag en maxiklänning av en svart och en militärgrön crop top, en gråmelerad oversized T-shirt och ett grått linne. 


Riktigt nöjd blev jag!


Jag använder: t-shirts, strykjärn, strykbräda, sax, knappnålar, synål, sytråd 


Stryk.


Klipp parallellt under armhålan på alla förutom toppen. 


Ta på första t-shirten, ta på andra och tredje och fäst med knappnålar. 


Ta av. Fäst andra på första med knappnålar. Se till att sidsömmarna matchar. Ta på och se till att det ser bra ut. 


Sy. 


Fäst tredje på andra med knappnålar. Se till att sidsömmarna matchar. Ta på och se till att det ser bra ut. 


Sy.


Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Flätad matta med lakan

S pana in denna snygga flätade matta jag gjort med lakan! 🤩🥳 Jag blev sjukt stolt! Den tog måååånga timmar att göra. Jag spenderade ca 12 ...