söndag 30 juni 2024

Pridetavla

Pridetavla på sista dagen på Pride Month. 🏳️‍🌈


Eller, egentligen två pridetavlor. 2020 fyndade jag Prideflaggor på Röda Korset. Jag visste direkt att jag skulle göra tavla av dem. 


Den första är citat av Connor Franta som säger "Race, gender, religion, sexuality, we are all people and that's it. We're all people. We're all equal." 
Dagens tavla har citat av Elliot Page: "We deserve to love fully, equally, without shame and without compromise." 

Jag använder: prideflagga, sax, blyertspenna, suddigummi, tandpetare, akrylfärg, A4-papper, limstift, fotoram 


Klipp flaggan av från pinnen. Trimma.


Skriv med blyertspenna. Sudda ut. 


Måla med tandpetare. Torka helt.


Klistra på flaggan på papper. 


Rama in. 


Klart! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Flätad matta med lakan

S pana in denna snygga flätade matta jag gjort med lakan! 🤩🥳 Jag blev sjukt stolt! Den tog måååånga timmar att göra. Jag spenderade ca 12 ...