onsdag 3 april 2024

Smyckesförvaring

Ännu en DIY för förvara smycken. Förra gången, med Örhängeförvaring med broderiram, var det bara till örhängen men Smyckesförvaring är mer mångsidig. 




Till örhängen upptill...


och armband och halsband nertill.

Pappa sågade till den efter mina önskningar. Träplankan är 20 cm bred, 40 cm lång, och 1.5 cm tjock. Den var redan klar att måla och behövdes inte slipning. 

Jag använder: träplanka, vit akrylfärg, pensel, hammare, skruvkrokar, ståltråd, smyckestång, band, spikar


Måla baksidan och botten. Torka helt. 


Måla framsidan. Torka helt. Måla minst 2 lager.


Hamra och skruva fast två skruvkrokar på baksidan. 


Klipp två 60 cm långa ståltrådar. Tvinna ihop dem.


För in tråden mellan skruvkrokarna.


Tvinna ihop ändarna.


Klipp ut hur långa och många band du vill. Jag tog 18-19 cm långa band. Hamra fast med spik på ändarna. 


Hamra fast skruvkrokar på botten.


Måla där det behövs. 


Redo att hängas upp! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Flätad matta med lakan

S pana in denna snygga flätade matta jag gjort med lakan! 🤩🥳 Jag blev sjukt stolt! Den tog måååånga timmar att göra. Jag spenderade ca 12 ...