lördag 17 augusti 2024

Pannband med twist

Check it ouuuttt! Pannband med twist som jag gjort med t-shirt och linne đŸ„ł
 

Det hĂ€r Ă€r tredje versionen av pannband jag sytt. (Se Pannband och Pannband med resĂ„r). 


Jag utgick frÄn "Sy ditt eget hÄrband i 2 enkla steg | 5-minutersprojekt nybörjare" av gör det sjÀlv instruktioner - DIY Ideas Swedish:


Observera att stretchigheten beror pĂ„ hur stretchigt tröjan Ă€r. 

Jag anvĂ€nder: linne/t-shirt, strykjĂ€rn, strykbrĂ€da, linjal, sax, knappnĂ„lar, synĂ„l, sytrĂ„d, sĂ€kerhetsnĂ„l 


Stryk.


Klipp ut 2 st 52x8 cm. (LĂ€ngden Ă€r huvudmĂ„tt minus 3). 


Vik med framsidan inĂ„t. FĂ€st med knappnĂ„lar. 


Sy med kaststygn för hand. (Eller sicksack pĂ„ symaskin). Upprepa. 


FĂ€st en sĂ€kerhetsnĂ„l genom ett lager. 


Dra sĂ€kerhetsnĂ„len genom hela tuben. Upprepa. 


Stryk.


LĂ€gg bĂ„da med insidan uppĂ„t. Vik pĂ„ mitten. Markera mitten med knappnĂ„l. 


Vik tillbaka.


LÀgg 2 över 1 sÄ det blir ett kross. Mitten ska mötas. FÀst med knappnÄl.


Vik över högra Ă€nden pĂ„ 1 sĂ„ den matchar med vĂ€nstra Ă€nden. FĂ€st med knappnĂ„l. 


Upprepa med 2. 


Vik 1 cm under pĂ„ vĂ€nstra Ă€nden. Vik 1 cm upp pĂ„ högra Ă€nden. 


LÀgg vÀnstra Ànden pÄ högra Ànden. FÀst med knappnÄl.


Sy.


Med pannbandet pĂ„ rĂ€tt hĂ„ll, sy lĂ€ngs kanterna genom alla lager förutom det yttersta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

FlÀtad matta med lakan

S pana in denna snygga flĂ€tade matta jag gjort med lakan! đŸ€©đŸ„ł Jag blev sjukt stolt! Den tog mĂ„Ă„Ă„Ă„nga timmar att göra. Jag spenderade ca 12 ...